Skyhøyt BS Mellom 25 og 30……..

Ja, så opplever man DET også? Må si jeg er overrasket!

Her har jeg i alle de år (10-15) hatt en velregulert Diabetes2, Langtidsblodsukkeret HbA1c har vært de siste årene fra 7,5 og ned til 6,2 som var verdien min for 3 mnd siden. Veldig bra verdier min alder og fysikk tatt i betrakrning.

Men så plutselig blir jeg ille tørst siste 4 ukene, tørr i huden, tørr i øynene, gik fra 1,5 flaske med vann til 4 per døgn, og jeg tenkte ikke diabetes, jeg tenkte at det var sommer og varmt, men så plutselig kom jeg på å måle Blodsukkeret, og hva skuet mine søte blå? Jo, BS var på 21-25! Og det er jo ganske nærme HIGH, som faktisk kan være veldig farlig!

Jeg fikk heldigvis fort kontakt med legen min, og nå er jeg henvist til Diabetespoliklinikken på SØF for å lære å sette insulin, det blir en ny vending i å behandle denne tilstanden jeg har, som ikke er en sykdom men bare en tilstand.

Men jeg lover, denne «tilstaden» er ikke bare bare når man må innføre nye regimer, kroppen reagerer veldig på høyt BS og lavt BS, og alt i mellom mens man tester ut hva som passer best for den enkelte!

Ønsk meg lykke til med utprøvingen  😉

 

 

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Skyhøyt BS Mellom 25 og 30……..

  1. iggibogg sier:

    Glemte å si at mitt langtidsblodsukker (Hba1c) økte fra 6,2 til over 9 i løpet av 3 mnd, DET er bekymringsfult!, derfor antar legen min som har henvist meg til Diabetespoliklinikken at mitt BS er ute av konroll.
    Det har han forsåvidt rett i.

    Men saken er at jeg sluttet med en omstridt pille ca 3 mnd siden, Avandia, da ble den ikke laget mer. Men bare jeg har tenkt på om dette kan være en grunn, legen min ville ikke høre om det.

    Legen min er veldig flink med meg, men av og til litt bastant!

    Jeg gleder meg til å komme på diabetespoliklinikken i Fredrikstad, der har jeg alltid fått god oppfølging når jeg har trengt det tidligere. 🙂

  2. iggibogg sier:

    Men nå, etter å ha vært hyperglykemisk kjent i snart 3 uker, så må jeg si at diabetespoliklinikken skuffer meg da jeg ennå ikke er innkalt til time! Jeg trodde hyperglykemi var en hastesak jeg, så lurer på hva unskyldningen er.

    Hm.

    • iggibogg sier:

      Så kom svar fra spesialisten i Fredrkstad, han vil ikke ha meg på Insulin ennå (Hurra),men på en annen medisin kontra Avandia………

      Og det er stoffskiftet som er på utur, derfor mine skyhøye målinger av BS

      Legen min ringte i dag, miiiiiiiiil etter hans kontortid,det satte jeg pris på, særlig siden han er i ferie langt ut i august, jeg vil få tilsendt brev ang nytt regime med pillen jeg bruker for stoffskiftet, samt resept på ny pille mot høyt BS!

      Me like!

Legg igjen en kommentar

